reklama

Môj názor na sexuálnu orientáciu? Áno, mám.

Možno, ako predkrm, by som mohol napísať niečo o názore vôbec.Taký názor je predsa len zložitý organizmus a zaslúži si, aby sa o ňom písalo.Teda, keď sa ma niekto opýta na názor, som pripravený odpovedať buď „áno“ alebo „nie“. A pritom viem, že to také jednoduché nie je. Bude to asi tým, že vyhranené názory jednoducho neexistujú. Človek má väčšinou názor veľmi zamotaný, komplikovaný, pozostávajúci z množstva myšlienok, tvorený viacerými podnázormi a podmienený množstvom „ak“ a „keby“. Takýto názor je prirodzený, ale, podľa mňa, málo použiteľný. A preto sa snažím, aj napriek tomu, že môj typ názoru korešponduje s vyššie opísaným typom, vyprodukovať názor POUŽITEĽNÝ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Tieto vety som napísal dávnejšie. Dalo by sa skôr povedať, dosť dávnejšie. Preto sa môžem na ne pozerať, ako na vety niekoho iného. Poďme sa teda pozrieť, čo napísal. Napísal to vtedy, myslel si to vtedy. Čo si myslí dnes? A niektoré "parametre" ma zaujímajú. Budem mať možnosť spoznať ich?

Teda, v príkrom rozpore s napísaným môžem konštatovať, že cieľom špekulácie nad sexuálnou orientáciou nebude problematiku objasniť a zjednodušiť, ale ešte viac zamotať, nech to stojí za to. :-)

Koľko ľudí, toľko chutí a názorov a toľko aj sexuálnych orientácii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sexuálnu orientáciu vnímam, ako interval orientácií od najzatvrdilejšej heterosexuálnej orientácie, až po úplnú homosexuálnu orientáciu. Je málo pravdepodobné, že by existovali majoritné skupiny tvorené príslušníkmi oboch týchto krajných orientácii. Takže, vlastne sa môže zdať, že väčšina ľudí je bisexuálna. To by však, ale táto väčšina ľudí nedopustila a preto sa prikláňam ku klasickému rozdeleniu populácie na heterosexuálov, bisexuálov a homosexuálov.

Heterosexuál je človek, ktorého sexuálne priťahuje výhradne príslušník opačného pohlavia. A takých je väčšina. V tejto skupine sa však nachádza dosť podstatná časť, ktorej nie úplne dobre rozumiem. Jej charakteristickou črtou je lavírovanie na hrane bisexuality doprevádzané neustálym utvrdzovaním sa vo svojej heterosexualite. Prejavuje sa to napríklad záujmom o rovnaké pohlavie, ktoré vyústi možno až do nejakého sexuálneho zážitku, ale dôvodmi na takéto jednanie je oficiálne len zvedavosť, túžba po dobrodružstve, zmene alebo chuť vyskúšať nepoznané. Keby som sa mal chuť hrať so slovíčkami, nazval by som už takéto správanie bisexuálnym, ale preto, že takúto chuť nemám, nech si to tí heterosexuáli užijú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bisexuál je človek, ktorého sexuálne priťahujú obidve pohlavia. Pravda, len v málo prípadoch sú tieto príťažlivé sily v rovnováhe. Takže bisexuál sa ľahko môže vydávať za heterosexuála alebo za homosexuála. Taký bisexuál sa môže dokonca ľahko aj vydávať, teda, vlastne ženiť. Ale to je v podstate jedno. To, že používam označenia týchto skupín v mužskom rode, ešte neznamená, že tam nemôžem zahrnúť aj ženy. Označenia majú za cieľ pomenovať skupiny ľudí a to „ľudí“ predovšetkým. Teda, v tejto človečej rodine sa hádam nejaké to miesto nájde aj pre ženy.
Späť k bisexuálnym ľuďom. Bisexuál má možnosť voľby. Má možnosť rozhodnúť sa ku ktorej skupine ho to viacej priťahuje. Možnosť má, ale nemusí ju využiť. Ale väčšinou ju využije, lebo nie je bežným javom sexuálne spolužitie trvalejšieho charakteru troch osôb z ktorých dve majú rovnaké pohlavie. Ako inak?
Toto rozhodovanie nemusí byť vždy ľahké. Každá z možností má svoje výhody aj nevýhody. Jedna strana je podporovaná väčšinou populácie, ale druhá zas disponuje neopakovateľným čarom menšín. Najlepšie je asi počúvnuť hlas svojho, nó... hm, proste svoj hlas a rozhodnutie je na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trisexuál neexistuje. Možno...

Homosexuál je človek, ktorého výhradne sexuálne priťahuje len rovnaké pohlavie. Teda, muž muža a žena ženu. Homosexuál v mužskom prevedení sa nazýva gay, podľa anglického slova v preklade vyjadrujúceho toto: veselý, živý, čulý, roztopašný, krikľavý, rozjasaný, drzý, milujúci veselú spoločnosť atd. Preto som použil toľko prekladov, lebo si myslím, že ma to navedie na správnejšie pochopenie a porozumenie homosexuality.

Na tomto mieste by mal nastať taký menší posun k všímaniu si detailov. Tak, ako som si nevšímal detaily pri opisovaní heterosexuálnej spoločnosti, tak si ich teraz všímať začnem. Ani gay, či lesbická komunita nie je homogénna a existujú v nej mnohé skupiny a podskupiny.
Verím v to, že nakoľko je toto rozdelenie a možno až hierarchia zložitá vec, nikto sa v tom nevyzná a preto môžem o tom špekulovať.
Existujú teda mnohé skupiny gayov a lesbičiek, ktoré mnohokrát ani skupinami nie sú, len jednoducho, sú. Ťažko ich všetkých podchytiť.
Homosexuálni muži sa napríklad môžu rozdeľovať podľa telesnej konštrukcie plus spôsob správania sa na maskulínnych a feminínnych. Maskulínni by mali byť takí, ktorí pôsobia svalnatým dojmom a svalnatým spôsobom správania sa.
Feminínni práve naopak, v mnohých prejavoch pripomínajú ženy. Toto rozdelenie sa mi však nejaví príliš zo života.
Skôr ma napadá rozdelenie na tzv. vytočených a nevytočených. Nenahrádza však úplne predchádzajúce rozdelenie.
Nevytočení, ktorými sa väčšina v tejto menšine snaží byť, sú, no... nenapadá ma nič iné, len snáď, normálni. Teda neprejavujú sa navonok typickými znakmi homosexuálov, ktoré možno typické ani nie sú, len jednoducho, sú. Napríklad nápadne vyafektovaný spôsob reči alebo gestikulácie. A vytočení naopak.
Myslím však, že v tak malej komunite nemá príliš veľký význam sa na niečo hrať a mnohokrát je príjemnejšie úprimné vytočené správanie, ako hra na „normálneho homosexuála“. Všetci ľudia si potrebujú uvedomiť, čo sú zač. Potom sa im ľahšie žije. A zvlášť tu je to uvedomenie si samého seba dosť dôležité. Je dôležité si uvedomiť kým sme a potom sa s tým jednoducho zmieriť. Pretvárka a neúprimnosť a to hlavne pred sebou samým, podstatne sťažuje vychutnávanie si života.
Uvedomenie si samého seba a svojej sexuálnej orientácie sa v takomto prípade nazýva „coming out“. Práve tu ma napadá možnosť ďalšieho rozdelenia. Teraz skôr takého môjho súkromného. Rozdelil by som gayov podľa spôsobu uvedomenia si samého seba a svojej sexuálnej orientácie na: s vrodeným coming out a naučeným coming out. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na tento fakt voľne nadväzuje ďalšie rozdelenie a to: homosexuáli a bisexuáli ženatí a na druhej strane, tí ostatní.
Ženatí homosexuáli majú problém asi väčší, ale nie nepodobný ženatým bisexuálom. Je potrebné sa rozhodnúť. Zvážiť všetky „za“ a „proti“ a riadiť sa jediným pravidlom. To pravidlo by som voľne formuloval asi tak, že: „Neexistujú žiadne pravidlá“.
Tí ostatní takéto problémy asi nemajú, ale za to majú kopec iných problémov, ktoré občas život strpčujú, ale mnohokrát ho i prikrášľujú a činia zaujímavo žitelným.
Porovnať by sa dali aj samotní homosexuáli a lesbičky. Predsa len aj tu sa prejavujú niektoré markantné rozdiely v správaní sa a ponímaní snáď všetkého medzi mužom a ženou. Vôbec neviem, aké skupiny lesbičiek tak asi môžu existovať, ale napadá ma jedna taká záujmová skupina a tou sú feministické lesbičky. Javí sa mi to asi tak, že im nestačí, že sú iné a sú v menšine, ale musia ešte bojovať proti ďalšej skupine. Jednoducho si zoberú na paškál každého muža bez ohľadu na vek, vierovyznanie, sexuálnu orientáciu, vzdelanie, rasu a podobne. Naproti tomu u homosexuálov a bisexuálov som sa nestretol s podobným javom vo väčšom meradle a tieto skupiny obchádzajú tradičné ortodoxné sexistické chúťky, vyhradené len pre pár miliónov heterojedincov.

Takto by som mohol rozdeľovať kohokoľvek na čokoľvek snáď do nekonečna. A to práve teraz nemám v úmysle. Možno inokedy.

Pozrel by som sa na homosexuálov a bisexuálov radšej, ako na celok. Mnohokrát som sa stretol s názorom a to aj u seba samého, že takto sexuálne orientovaní ľudia viac dokážu, sú úspešnejší a prepytujem, inteligentnejší.
Tak, po poriadku. Možno naozaj viac dokážu, lebo heteroväčšinou sú nútení stvárať kúsky, ktoré môžeme považovať za určitý tréning. Tak napríklad niektorí sú majstri v pretvárke a dvojtvárnosti, niektorých už heteroväčšina viacnásobne zrazila na kolená a tak sa stali majstrami v vstávaní z popola. A po tvrdom tréningu zvyčajne sa dostavia aj výsledky. Takže naozaj tu je teoretická možnosť, že sú aj úspešnejší. A inteligentnejší? Hm... Tých inteligentných je asi viac vidieť a keďže sú schopní a úspešní, tak ich je poriadne viac vidieť.
Samozrejme, že existujú aj pravé opaky spomenutých. To by potom bolo príliš jednoduché. Mnohí sa nevedia sami so sebou vyrovnať možno aj celý život a to je potom zložité, ťažké a hádam aj smutné.

Dostanem sa aj niekedy k jadru toho čo som chcel povedať? Skúsim teraz.
Ja by som sa na homosexualitu a bisexualitu nepozeral iba, ako na sexuálnu orientáciu, ale aj, ako na spôsob života. Byť gay je spôsob života. Byť bisexuál je tiež spôsob života. Takéto pocity samozrejme môžu mať aj naturisti, filatelisti, komunisti a mnohí iní a budú mať asi pravdu, ale to ma momentálne až tak netrápi. Nikoho však nechcem nútiť do nejakej šablóny správania sa, práve naopak. Vychutnávať život s jeho maličkosťami, ktoré pripravuje a ukrýva veľmi nepravidelne, nachádzať ich a tešiť sa z nich. Každý má možnosť vybrať si, ktoré maličkosti chce hľadať a niektoré sú veru ukryté aj pod silnejšou vrstvou nánosov všednosti, ale možno sa to všetko oplatí.

Vety, ktoré som teraz napísal som si jednoducho teraz myslel. Netvrdím, že je to tak, netvrdím, že nemôžem zmeniť názor. Ani som si nič špeciálne na podobné témy nečítal, aby som bol „panensky čistý“ a písal len vlastné názory. Vychádzal som len z vlastných skúseností, ktoré objektívne povedané sú dosť mizivé, ale nevzrušujem sa príliš preto, lebo je všeobecne známe, že človek je najskúsenejší tak 100 až 120 rokov po smrti.

Niektoré vety z originálu sú „vyixkované“. Tie som nepovažoval za potrebné uvádzať.

Marián Zemaník

Marián Zemaník

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.marz.szm.skwww.marz.estranky.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu